דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העלאת דמי ניהול בקרנות נאמנות 

מאת    [ 26/05/2011 ]

מילים במאמר: 388   [ נצפה 3360 פעמים ]

בית ההשקעות דש איפקס מעלה את דמי הניהול בשבע קרנות נאמנות. בית ההשקעות דש איפקס אינו הראשון להעלות את דמי הניהול בקרנות הנאמנות המנוהלות על ידו, קדמו לו כלל פיננסים ופסגות שהעלו אף הם בחודשים האחרונים את דמי הניהול בקרב רבות מקרנות הנאמנות, אותן הם מנהלים.

קרן הנאמנות הגדולה ביותר שצפויה בה העלאה היא דש אגד חוץ נקוב דולר, המנהלת נכסים בהיקף של יותר ממיליארד שקל. דמי הניהול יעלו בה ב- 0.2% ועד ל- 1.1%. בעקבות העלאת דמי הניהול בקרן זו לבדה צפויה דש איפקס להרוויח 2 מיליון דולר נוספים לשנה. אם לוקחים בחשבון את כלל הקרנות בהם דמי הניהול עולים, סך הכל של שבא קרנות נאמנות, הרווח לדש איפקס יסתכם בכ-6 מיליון דולר שנתיים נוספים.

רווח נוסף או איבוד לקוחות?

הרווח הנוסף אותו צפויה דש איפקס להרוויח מותנה בכך כי המשקעים לא יקחו את השקעותיהם ויעברו לקרנות נאמנות אחרות. לפני מספר חודשים העלה בית ההשקעות פסגות את דמי הניהול בקרנות הכספיות בניהולו בשיעור 0.15%. לפני כן הקרנות הכספיות נוהלו ללא דמי ניהול. כתוצאה ממהלך זה, איבדה פסגות רבים מלקוחותיה שעברו עם השקעותיהם לקרנות נאמנות המנוהלות ללא דמי ניהול. בנוסף, דירוגה בקרב יועצי הבנקים ירד.

הרווח הצפוי של דש איפקס מותנה בכך כי ההיסטוריה לא תחזור על עצמה, וגם הפעם עליית דמי הניהול לא תתבטא באיבוד משקיעים. אמנם, קיים שוני פסיכולוגי בין שתי הדוגמאות הללו, כיוון ועליית דמי הניהול בפסגות קרתה בקרן כספית שרבות מהן מנוהלות ללא דמי ניהול כלל,  "חינמיות", ואילו קרנות הנאמנות שדש איפקס העלתה את דמי הניהול עבורן אינן כאלו. שוני זה עשוי להקטין את מידת הנטישה עקב העלאת דמי הניהול. מאידך טוענים בדש איפקס כי דמי הניהול, גם לאחר עלייתם, יהיו נמוכים מהממוצע או קרובים אליו במרבית קרנות הנאמנות. דמי הניהול עולים לאחר שבשנת 2010 חל גידול של 28% בהכנסות בית ההשקעות ל-390 מיליון שקל, ואילו הרווח הנקי ירד ב-57%. למרות הירידה, שכרם של הבכירים בדש איפקס עלה ב-45% בשנת 2010 והסתכם ב-45 מיליון שקלים שנתי.

 

מגמת העלאת דמי הניהול בקרנות הנאמנות תקבע במידה רבה בעקבות התנהגות המשקיעים. לאחר מקרה פסגות, בתי השקעות רבים הודיעו שלא יעלו את דמי הניהול עקב נטישת המשקיעים את פסגות. אם המשקיעים ימשיכו להשקיע בקרנות הנאמנות המעלות את דמי הניהול בהן, בתי השקעות נוספים יצטרפו למגמת העלייה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב